Organizacja pracy
KONCEPCJA PRACY
PRZEDSZKOLA SPECJALNEGO NR 213
1. Nadrzędnym celem funkcjonowania Przedszkola Specjalnego nr 213 jest zapewnienie wszystkim wychowankom bezpiecznych i przyjaznych warunków rozwoju, edukacji i zabawy, stworzenie atmosfery, która w jak największym stopniu wspomagać będzie harmonijne oddziaływanie pedagogiczne.
2. Szczególny nacisk kładziemy na doskonalenie samodzielności, rozwój ruchowy, a także na kształtowanie i usprawnianie komunikacji, zarówno werbalnej, jak i pozawerbalnej, wykorzystując metody AAC. W procesie przygotowania do podjęcia edukacji szkolnej staramy się wykorzystać cały potencjał dziecka dostosowując intensywność oddziaływań do jego indywidualnych możliwości.
3. Kolejnym niezwykle dla nas istotnym elementem jest wspieranie rodziców i opiekunów. Oprócz szczegółowych informacji o prowadzonej terapii, każdy może liczyć na pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych czy wyborze szkoły. Oprócz indywidualnych konsultacji z rodzicami, pedagodzy w ramach współpracy organizują spotkania teamów nauczycielskich, w celu usprawnienia terapii danego dziecka.
ORGANIZACJA
Nasze przedszkole jest czynne w godzinach 07.00 – 17.00
RAMOWY PLAN DNIA
rok szkolny 2024/2025
Godz.8.00-8.30
– dowolne zabawy dzieci według własnych zainteresowań i możliwości (przy udziale nauczyciela)
Godz.8.30-9.15
– śniadanie- ćwiczenia samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
– czynności higieniczno-sanitarne
Godz.9.15-09.30
– powitanie z wykorzystaniem elementów porannego kręgu (foto-lista obecności, powitanie dzieci piosenką, gra na instrumencie, obserwacja pogody, ustalenie obrazkowego planu dnia, zabawy kształtujące schemat ciała)
Godz.9.30-10.00
– tematyczne zajęcia edukacyjne zawarte w rozkładzie materiału nauczania na dany miesiąc
Godz. 10.00 -11.00
– zabawy kierowane z dziećmi… np. muzyczno-ruchowe, sensoryczne, plastyczne, program aktywności Knillów
– indywidualne zajęcia specjalistyczne
Godz.11.00-12.00
– zabawy ruchowe na placu zabaw
– spacery
Godz.12.00-13.00
– obiad- ćwiczenia samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
– czynności higieniczno-sanitarne
Godz.13.00-14.30
– odpoczynek poobiedni przy muzyce relaksacyjnej/ leżakowanie; słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, praca indywidualna z dzieckiem
Godz.14.30 – 15.00
– podwieczorek – czynności samoobsługowe i higieniczne związane z posiłkiem
Godz.15.00 -16.00
-zabawy związane z tematyką zajęć (np.sensoryczne, muzyczno- ruchowe)
– dowolne zabawy dzieci według własnych zainteresowań i możliwości (przy udziale nauczyciela)
Załącznik: